رزیلاباکس

مقالات مد و زیبایی دباره شال و روسری

رزیلاباکس

مقالات مد و زیبایی دباره شال و روسری

  • ۰
  • ۰

انواع کاشت ناخن

مقدمه

کاشت ناخن یک نوع آرایش و تزیین ناخن می‌باشد که در آن به چند طریق نوعی از مواد، به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد با ماندگاری طولانی چسبانده می‌شود. برای این کار سطح ناخن‌ها را به وسیله سوهان برقی می‌تراشند تا جایی که لایه خیلی نازکی از ناخن باقی بماند. این کار برای این است که زیر مواد مورد استفاده در کاشت ناخن که قرار است جای ناخن اصلی فرد را بگیرد برجسته نباشد تا طبیعی‌تر به نظر برسد و هر چه ناخن کاشته شده برجستگی کمتری داشته و به ناخن طبیعی شباهت بیشتری داشته باشد در اصطلاح خوب کاشته شده است. البته یک کاشت خوب علاوه بر، داشتن ظرافت و زیبایی باید دوام و استحکام بالایی نیز داشته باشد.

انواع کاشت ناخن

روش‌های زیباسازی ناخن‌ها پس از مراحل کلاسیک مانیکور و پدیکور، به انواع کاشت ناخن محدود شده که دارای قابلیت هایی مختلف در ایجاد زیبایی در ناخن‌ها می‌باشند و هر یک از این روش‌ها به فراخور مواد و وسایل به کار رفته در آن‌ها می‌توانند تضمین کننده نوع و حالت خاصی از زیبایی در این ناحیه باشند. در این مقاله به بررسی و بازگو کردن مراحل مختلف در هر یک از این روش‌ها و آموزش کاشت ناخن خواهیم پرداخت.

 

 

انواع کاشت ناخن بر چند بخش است؟

در حالت کلاسیک دو نوع اصلی از انواع کاشت ناخن تعریف شده که بقیه روش های متنوع آن، از همین دو روش ابتدایی مشتق شده و حالاتی گوناگون و همچنین دوامی متغیر را در زیبایی و استحکام ناخن ها ایجاد می نمایند. شیوه قلم گذاری و پخش مواد در این روش ها از یکدیگر متفاوت بوده و در بسیاری از موارد می توان با اضافه نمودن انواع زیورآلات مخصوص ناخن، شاخه های جدیدی از انواع کاشت ناخن را به وجود آورد. این دو نوع اصل کاری، به این ترتیب تعریف می شوند:

کاشت ناخن با مواد پودری

کاشت ناخن با مواد ژله ای

 

در این دو دسته کلاسیک، با استفاده از مواد مذکور می توان 14 نوع جدید از انواع کاشت ناخن را به وجود آورد که به شرح زیر می باشند:

  • کاشت ناخن پودری
  • کاشت ناخن ژله ای
  • کاشت ناخن قالبی یا دوآل
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  • کاشت ناخن اکلیلی
  • کاشت ناخن آکواریوم
  • کاشت ناخن دیپینگ
  • لمینیت ناخن یا لاک جلیش ( ژلیش )
  • کاشت ناخن سیلک
  • کاشت ناخن میکس
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  • کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت
  • کاشت ناخن مرمریت
  • کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

 

انواع روش کاشت ناخن

 

کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند توصیه نمی شود.

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در نوع کاشت ناخن، مواد کاشت روی ناخن مصنوعی زده می شود و بعد از ضد قارچ زدن روی ناخن ها این ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار می دهند تا بچسبد و بعد ناخن مصنوعی را می کنند. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا میگیرد.

 

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست!

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت ناخن باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد.

به دلیل ضخیم بودن کاشت ناخن، کار از حالت طبیعی خود خارج می شود. کاشت ناخن قالبی را می توان روی انگشت های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشت ناخن قالبی بیشتر است. ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش های دیگر کاشت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود.

 

کاشت ناخن پودری

 

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری اول ناخن مصنوعی را که همان تیپ است از اوایل ناخن می چسبند و به اندازه ای که دوست دارند کوتاه می کنند. بعد ضد قارچ و بعد شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. بعد از تمام شدن این کار، ناخن ها احتیاج به سوهان کاری دقیق و فراوان دارند. برای همین که به خانم هایی که وقت و حوصله ی درست و حسابی ندارند روش کاشت ناخن پودری خیلی توصیه نمی شود.

 

 

کاشت ناخن پودری به چه کسانی توصیه می شود؟

کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد، کاشت ناخن پودری برای کسانی که وقت حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود.

 

کاشت ناخن ژله ای

انواع کاشت ناخن,کاشت ناخن,کاشت ناخن ژله ای

شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است.

مواد ژله ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست.

 

معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است.

در بعضی مواقع کاشت ناخن ژله ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می شود زیرا به دلیل بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. چسب ناخن حساسیت زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت ناخن حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن ها دچار اگزما می شود و باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند.

 

 

کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس,کاشت ناخن,انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

همانطور که از اسمش معلوم است کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

خدمات ناخن شیرین

  • ۹۸/۱۱/۰۶
  • رزیلا باکس

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی