رزیلاباکس

مقالات مد و زیبایی دباره شال و روسری

رزیلاباکس

مقالات مد و زیبایی دباره شال و روسری

  • ۰
  • ۰

آموزش کاشت ناخن پودری

مقدمه

با سلام خدمت خانومای گلم،یکی از انواع کاشت ناخن کاشت پودری میباشد.

عزیزانم از آنجایی که طی روزهای گذشته سوالات بسیار زیادی در رابطه با مراحل انجام دادن کاشت ناخن با پودر داشتید و همچنین ناخن کاران تازه کاری که برای رفع مشکل مراجعه داشتند برآن شدم که توضیحاتی قدم به قدم و جامع در رابطه با آموزش کاشت ناخن پودری براتون آماده کنم.

ناخنکاران عزیز توجه داشته باشند که این مراحل باید قدم به قدم انجام شود، امیدوارم این مطلب آموزش کاشت ناخن پودری برای شما عزیزان مفید واقع بشه.

وسایل مورد نیاز برای کاشت ناخن پودری

پودر کاشت صورتی و یا شفاف

جاپودری و یا گوده

لیکوئید

پرایمر ( چسب مخصوص بین ناخن و مواد )

ضد قارچ

قلم پودر شماره ۶ یا ۸

روغن برای سهولت در کار پولیش

چسب مخصوص برای چسباندن تیپ مناسب ناخن

تیپ ناخن در اندازه های کوتاه و بلند و طرح دار و فرنچ

عقب زن و یا پوشر

گوشت گیر و یا نیپر

کاتر سرگرد و یا صاف و یا هر دو برای کوتاه کردن تیپ ناخن ها

ناخن گیر

بافر

برق ناخن

لاک ناخن

پمپ لیکوئید

لاک مانیکور

 

چگونگی انجام کاشت ناخن پودری

در روش کلاسیک کاشت ناخن پودری از پودر اکریلیک و لیکوئید مخصوص به آن که فرمولاسیون هر یک با دیگری متناسب و سازگار است.

برای ساخت ماده ای خمیری شکل استفاده می شود که همچون لایه ای سخت روی سطح ناخن ها را پوشانده و پس از فرم دهی و سوهان کشی، زیبایی خاصی را به ناخن های طبیعی افراد می بخشد.

در ابتدا مانیکور کاملی به وسیله سوهان برقی و دستی برای آماده سازی ناخن ها جهت کاشت ناخن پودری انجام می شود.

سپس از ماده ای به نام ضد قارچ برای ضد عفونی کردن سطح ناخن ها استفاده شده و از پرایمر که حالت چسب مانند آن کمک به دوام کار می نماید استفاده می کنیم.

سپس کاشت ناخن پودری را که روش دقیق آن را شرح خواهیم داد انجام داده و در انتها از لاک ناخن استفاده می کنیم.

 

آموزش کاشت ناخن پودری

 

دسته بندی انواع پودر اکریلیک از نظر کاربرد :

1- پودر کلیر یا کریستالی

پودری که در حالت خشک کاملا سفید رنگ هست، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید )و پس از پولیش شدن( کاملا شیشه ای و بی رنگ میشود، به هیچ وجه قابلیت پوشانندگی )کاور کردن( ندارد و هیچ رنگی نیز ندارد، و سطح زیرین را با تمام جزییات نشان میدهد.

معمولا برای پوشاندن کاشتهایی استفاده میشود که مایلیم جزییات نمایش داده شوند و تغییر رنگ نیز نداشته باشند، اما سطح صاف و صیقلی باشد مثلا لایه آخری در کاشت گریم که وظیفه یکدست کردن سطح و ایجاد قوس را دارد

2- خانواده پودر های پینک ( صورتی)

این پودر ها در حالت خشک معمولا به رنگ صورتی ملایم هستند، اما پس از ترکیب شدن با لیکویید و پولیش شدن شفاف میشوند و زمینه ملایمی از رنگ صورتی خواهند داشت.

خاصیت پوشانندگی (کاور کردن) ندارند و سطح زیرین را با جزییات نشان میدهند و تنها با داشتن زمینه ملایمی از رنگ صورتی، حالتی طبیعی و شفاف به کاشت میدهند .

معمولا برای کاشتهای ساده استفاده میشود تا نمای طبیعی ناخن حفظ شود خانواده پودر های پینک از نظر تفاوت تناژ صورتی به دسته های وسیعی تقسیم میشوند و با توجه به میزان کم یا زیاد بودن تناژ صورتی، اسامی مختلفی را در هر برند به خود اختصاص میدهند از جمله :

Sheer pink, deep pink, french pink, absolute pink, ….

3 – پودر های کاور ( پوشاننده)

پودرهای کاور به سه دسته “هلویی” “صورتی” و “کرم” تقسیم میشوند، این پودرها پس از ترکیب شدن با لیکویید )و حتی پس از پولیش شدن( کاملا حالت غیر شفاف و پوشاننده دارند و اجازه نمیدهند چیزی از سطح زیرین آنها دیده شود .

از پودر های کاور یا پوشاننده در مواردی استفاده میشود که لازم است سطح زیرین کاملا پوشانده شود و غیر قابل دید باشد(مثلا صدف سازی در کاشت گریم که بعدا به تفصیل توضیح داده میشود)

4- پودرهای رنگی

این پودرها در تمامی تناژهای رنگی وجود دارند و معمولا در موارد تزیین و دیزاین و.. استفاده میشوند .

و نظر ماهیت کاملا مشابه با پودرهای اکریلیک کاشت هستند.

 

روش شناسایی لیکویید کاشت از لیکویید نامرغوب:

لیکویید باید شفاف باشد ،رنگ لیکویید که معمولا بنفش یاسی است نشان دهنده سالم بودن و خالص بودن لیکویید بوده و تنالیته یاسی آن به منظور جلوگیری از زردی ناخن می باشد .

در قانون رنگ ، رنگ بنفش مکمل رنگ زرد است ، هرجا دو رنگ مکمل با هم ترکیب شوند تولید رنگ خاکستری کرده است.

رنگ خاکستری به علت خنثی بودن ، رنگدانه خاصی به ناخن نمی دهدو از زرد شدن ناخن جلوگیری کرده و باعث شفافیت بیس ناخن خواهد شد . همچنین بوی لیکویید مرغوب خیلی تند نیست.

 

روش قلم گذاری در کاشت ناخن

قلم گذاری در کاشت ناخن پودری به 2 روش انجام می شود:

روش اول به این ترتیب است که پس از زیرسازی ناخن ها و تیپ گذاری، با استفاده از قلم شماره 8 ناخن( 6 الی 10) از روی تیپ شروع به مواد گذاری می کنیم.

باید دقت کنید که در ابتدا قلم را به طور کامل آغشته به لیکوئید کنید تا تمام پرزهای قلم خیس شود.

سپس قلم را با دستمال کاغذی تمیز کنید و خیسی آن را بگیرید. این امر از ایجاد حباب و همچنین هوا گرفتن در کاشت ناخن جلوگیری می کند.

بعد نوک قلم را به لیکوئید بزنید و خیلی ملایم درون قوطی پودر اکریلیک هل بدهید.

پس از هر بار مواد گذاری روی ناخن قلم خود را با دستمال تمیز کرده و به صاف کردن و فرم دادن مواد کاشت بپردازید.

برای هر ناخن باید با سه الی چهار بار مواد گذاری بتوانید کاشت را انجام دهید. در ناحیه ریشه ناخن ( نزدیک به کوتیکول ) مواد گذاری خیلی ملایم متمایل به پایین ناخن انجام می شود.

دقت کنید که مواد روی کوتیکول نرود.

 

– روش دوم روش وان بال در کاشت ناخن  می باشد، روش کلاسیک و صحیح مواد گذاری در کاشت ناخن پودری روش وان بال است که ناخن کار باید با استفاده از قلم سموری با سایز متناسب، فقط یک بار حجم مناسبی از مواد را به شکل یک توپ روی صدف ناخن گذاشته و تا انتها با همان یکبار مواد گذاری روی هر یک از ناخن ها، فرم نهایی را ایجاد کند.

در این روش نیز در ابتدا قلم سموری را به طور کامل در لیکوئید وارد کرده و سپس با دستمال کاغذی تمیز می کنیم. در انتها قلم را با مقدار مناسبی لیکوئید آغشته کرده و با محاسبه تجربی مقدار پودر مصرفی، مواد را به شکل یک توپ درست وسط صدف ناخن قرار داده و به ایجاد فرم نهایی می پردازیم.

این روش نیاز به مهارت و تجربه فراوانی دارد که آسان طب به هنرجویان این رشته توصیه می کند دوره کاملی از کاشت ناخن پودری را زیر نظر یک ناخن کار مجرب و حرفه ای آموزش ببینید و پس از طی دوره های تکمیلی، با تمرین و ممارست می توانید به چنین هدفی دست پیدا کنید.

 

آموزش کاشت ناخن پودری

 

نکات مهم در مواد گذاری در آموزش کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری

دقت کنید قلم شما به مقدار مناسبی از لیکوئید آغشته شود.

قلم بیش از حد خشک یا خیس، باعث هواگیری یا ایجاد حباب در سطح ناخن می شود.

همواره یک دستمال کاغذی یا حوله ای در کنار دستتان باشد که بتوانید پیوسته قلم خود را تمیز کنید.

برای اجتناب از مواد گذاری ناقص و یا مواد گذاری بیش از حد، قلم زاپاس خود را کنار دست قرار دهید و پس از هر بار چسبیدن مواد اضافی به قلم، آن را در جا قلمی که حاوی استون صد در صد است قرار داده و از قلم زاپاس استفاده کنید.

فراموش نکنید قبل از مواد گذاری حتما از پرایمر استفاده کنید.

و در انتها باید بدانید که یک مواد گذاری صحیح باید به گونه ای باشد که برای ایجاد فرم نهایی نیاز به سوهان کاری زیادی نداشته باشید.

 

مراحل کاشت ناخن پودری

۱-در ابتدا یک مانیکور ساده انجام داده و پوست اطراف ناخن ها را به لاک مانیکور آغشته میکنیم کمی صبر میکنیم تا نرم شود سپس توسط عقب زن پوست را از سطح ناخن کنار می زنیم و با نیپر گوشتهای اضافه اطراف ناخن را می گیریم.

۲- در این مرحله با در انتخاب تیپ مناسب با سایز ناخن ها توجه کنید و در نظر بگیرید که برای هر ده تا ناخن دست باید این کار را انجام داد چون صد درصد فرم و اندازه همه ناخنها یکی نیست.

۳- سوهان زنی مرحله بعدی است بعد از آن صدف ناخن را سوهان میزنیم تا روی آن شیارهایی ایجاد شود و سپس با استفاده از سوهان دور، کوتیکول ناخن را از صدف ناخن جدا کرده و سپس ضد قارچ را می زنیم.

۴- پس از خشک شدن ضد قارج تیپ مناسب ناخن را می جسبانیم پس از آن با کاتر تیپ را به دلخواه مشتری کوتاه کرده و روی تیپ و قسمتی که خط بین ناخن هست را کمی به آرامی سوهان می کنیم تا یکدست و هم سطح گردد در مرحله بعد پرایمر را می زنیم و شروع به مواد گذاشتن می کنیم.

۵- مواد را خیلی شفاف با قلمو و به صورت مرتب روی همه قسمتهای ناخن گذاشته پس از خشک شدن مواد دور ناخن را به وسیله سوهان دستی باز می کنیم و کمی هم سوهان برقی می کشیم.

۶-در مرحله بعدی سوهان روی کاشت را می زنیم که شامل ۴ مرحله است:

  • سوهان دور
  • سوهان روی ناخن
  • سوهان دستی
  • بافرکشی

 

و مرحله پایانی کاشت ناخن به شیوه پودری:

پس از این کارها در انتها روغن را روی ناخنها زده تا شفافیت و درخشندگی داشته باشند و بعد از آن مدتی صبر کرده تا روغن روی ناخن از بین برود و روی آن را برق ناخن زده و سپس اگر خواستید ژلیش انجام میدهید و طراحی ناخن میکنید.

نکات کاشت پودر

تیپ باید در اندازه ای باشد که نه با فشار اندازه ی ناخن شود نه این که بزرگتر از صدف ناخن باشد همانطور که چربی ناخن طبیعی را میگیرید داخل تیپ رو سوهان بکشید تابراقیت آن برود و تیپ بهتر بچسبد.

تیپ چسب زده و بر روی ناخن میچسبانید ب طوری که خط استرس ان مماس با لبه ی ناخن طبیعی باشد .قد ناخن طبیعی هم نباید از ۲ میلی بیشتر باشد.

تیپ را موقع چسباندن با زاویه ی ۴۵ درجه به سمت پایین بگیرید تا کامل روی ناخن بخوابد وهوا نداشته باشد.

تیپ رو روی خط لبخند ناخن بچسبونید نه روی صدف ناخن و خط تیپ ناخن رو کمی از بین ببرید زیاد حساسیت ب خرج ندهید .

در صورت نازک کردن بیش از حد خط تیپ باعث شکستن و آسیب آن در آن محدوده میشود .

 

اگر رنگ پودر ناخن بعد حدود یک هفته به زردی زد علت آن میتواند :

۱- کیفیت پایین مواد

۲ – لیکویید های زرد یا سفید رنگ

۳ – برخورد ناخن با موادی مثل زردچوبه مخصوصا اگر ژل داشته باشد

۴ – در برخی موارد خیلی کم پرایمر لای مواد

 

فرمر چیست؟

 فرمر وسیله اى است که در دو نوع کاغذى و فلزى موجود میباشد در انواع کاشت پودر و ژل استفاده میشود و دیگر نیازى به تیپ ندارد و همچنین میتوان براى ناخن هاى شکسته استفاده شود چون انعطاف پذیر است براى همه انگشتان قابل استفاده است .زیبایی فرمر در ظرافتى است که نسبت به کاشت با تیپ دارد.

 

آموزش کاشت ناخن پودری

ترمیم کاشت پودر

ترمیم ناخن عموما باید بعد از ٣ تا ۴ هفته بعد از کاشت انجام شود به اینصورت که خط رشد را مانند خط تیپ محو میکنیم، ضدقارچ را به کوتیکول و اطراف میزنیم بعد پرایمر را در خیسی پرایمر مواد گذاری میکنیم 

در آخر هم سوهان کشی و بافر و پولیش را میزنیم. ولی اگر کاشت میکس بود برای ترمیم یا شارژ باید اول با سوهان برقی یا دستی ژل روی مواد را برداریم.

دقت کنید اگر کاشت ناخن هوا گرفته بود باید تا جایی که مواد دارد را با استفاده از سوهان برقی و دستی باید هواگیری کرد چون احتمال افتادن کاشت هست.

 


آموزش کاشت ناخن پودری

خدمات ناخن شیرین

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی